Praha 1 a centrum

Oblast zájmu skupiny není zcela přesně definována, předběžně jsme naklikali Prahu 1 a 2, protože jinde v okolí jsou místní skupiny (P3, P4, P5, P6, P7, P8).

  • Legalizace Seifertova-Italská

    Created by MartinS // 1 thread

    V současné době je kvůli výstavbě budov Churchill rozkopána část chodníku podél Seifertovy (od konce stezky na Vítkov) až podél ulice Italská k odbočení k ulici U Rajské zahrady. Líbilo by se mi, kdyby došlo k legalizaci chodníku pro kola, což by umožnilo bezpečné napojení z žižkovské stezky a příjemné stoupání mimo provoz. Nešlo by to ještě nějak zkusit protlačit?

    Please sign in to vote.
  • Chráněné propojení Nuslí a pravobřežní cyklostezky

    Created by MartinS // 1 thread

    Pravobřežní cyklostezka A2 a cyklostezka A23 v Nuslích (dále Vršovická) jsou dvě významné a jedny z nejrozvinutějších chráněných cyklostras v centru Prahy. Přesto postrádají bezpečné, alespoň částečně oddělené napojení. Z Nuslí člověk přijede po cyklopruhu a najednou je „vyvrhnut" na pospas hrubé dlažbě, široké silnici s absencí cykloopatření. Právě křížení tak frekventovaných tras by mělo být nejpohodlnější, čemuž křížení A23 a A2 zdaleka neodpovídá.

    Nebál bych se ulici Vnislavova od křížení s Neklanovou směr k Vltavě ubrat pruh a udělat z toho oddělenou cyklostezku s asfaltovým povrchem, bezpečnými přejezdy až k Vltavě, kde cyklista může pokračovat směr centrum, Podolí nebo Smíchov.

    Zároveň dodávám, že se brzy bude rekonstruovat také Vyšehradský železniční most, na vizualizacích se zabývají také jeho okolím, cyklostezka by do návrhu měla být zaimplementována.

    Please sign in to vote.
  • Legalizace chodníku na magistrále mezi B.Němcové a Wenzigovou

    Created by Marek Beneš // 1 thread

    Bylo by super pro kola legalizovat nepříliš frekventovaný chodník podél Sokolské ulice. Nejsou tam žádné aktivní vchody do budovy. Už dnes je tam snížená obruba a existuje sloupek kam by se dala přidat značka pro stezku pro chodce s povoleným vjezdem kol.

    Jedná se o alternativu ulice Ke Karlovu, kde je naprosto šílený povrch.

    Please sign in to vote.
  • Zcykloobousměrnění Blodkova

    Created by Kuco // 1 thread

    Ulice je dosti široká, aut projíždí málo, převážně jen kvůli parkování.

    Návaznost na Ondříčkovu do protisměru je logická, dále se dá jít pohodlně kolem východního okraje náměstí Jiřího z Poděbrad (Milešovská, Řípská, Korunní směr Vršovice atd.)

    Please sign in to vote.
  • Cyklopruh Na Příkopě — odbočení do u. Nekázanka

    Created by Vege // 1 thread

    Přes zaparkovaná auta (vždy těsně k přechodu) nelze odbočit do ulice Nekázanka a situace tak cyklistu zbytečně nutí jet přes pěší zónu na Václavák. Jediná možnost je odbocit přes přechod a jet par metru v protisměru. Řešení musí zajistit dobrý výhled - nyní přes auta, mnohdy i dodávky, není vůbec vidět.

    Cyklopruh je kvůli řadě zaparkovaných vozidel obecně nebezpečný (viz link na starší Issue níže) - lidé na nej vstupují s nulovou ostražitostí (a z vozovky ani nic nevidí), asi s vědomím, ze se jedna o část parkovacích míst nebo chodníku. 

    https://www.cyklistesobe.cz/issues/585-cyklopruh-v-ulici-na-prikope

    Please sign in to vote.
  • Stojan Bělehradská — Billa

    Created by Vege // 1 thread

    Vedle parkovacích zálivů pro auta není jediný stojan na kola (ne jen u Billy, v celé ulici). Na Florenci u Billy stojan je. Cycle-friendliness týdle ulice je katastrofální. 

    Please sign in to vote.
  • Cyklostojan, Poliklinika VFN

    Created by Jirka // 1 thread

    Před fakultní poliklinikou pravidelně stojí zaparkovaná kola (opřená o značku), cyklostojan zde ale citelně chybí. Nutno naplánovat tak, aby nebránil v chůzi a ani parkujícím sanitkám. Možno zahrnou do připravované rekonstrukce náměstí.

    Please sign in to vote.
  • Sjezd ze stezky

    Created by Jenda // 0 threads

    Potěšila by díra ve svodidlech, resp. mezi svodidly a prvním panelem -- ve špičce, když stojí kolona na Nuseláku, ji objíždím po chodníkové stezce, ale na severní straně se není jak dostat zpátky na magistrálu. Můžu buď debilně Lublaňskou a Wenzigovou, nebo přes chodník v Legerově... Ve vyznačeném místě se pravý pruh magistrály poněkud rozšiřuje a zhruba od tohoto místa už se dá objíždět kolona zprava. Takže by ani neměl být problém s napojováním.

    Please sign in to vote.
Spinner Please wait…
Back to top