Issues

This section lists issues - problems on the street network and related matters.

Issues always relate to some geographical location, whether very local or perhaps city-wide.

You can create a new issue using the button on the right.

Listed issues, most recent first, limited to the area of Praha 1 a centrum:

  • Cyklobox před kostelem Sv.Ignáce na Karlově náměstí

    Zatímco po rekonstrukci křižovatky Karlova náměstí s Ječnou ulicí byl průjezd před kostelem Sv. Ignáce omezen pro motorová vozidla mimo IZS, a tedy došlo ke zlepšení pro cyklistickou dopravu, zřejmě po stížnostech "plechovek", které dostávaly pokutu, byl opět umožněn průjezd "plechovek" před kostelem z jihu na sever. Ve špičkách, kdy tu stojí třeba i 10 "plechovek" čekajících na zelenou, a světelná signalizace je nastavena tímto směrem na průjezd zhruba 3 "plechovek" v jednom cyklu, se sice tato kolona dá na kole předjet, ale následně není místo, kam se s kolem postavit, protože prostor před kostelem je velmi úzký a stopčára přímo navazuje na přechod. Chybí tu tedy cyklobox (předsunutá stopčára), neboť se mi často stane i to, že se tu sejdeme najednou třeba tři cyklisté. Kam se obrátit - přímo na Prahu 2, nebo je toto v gesci magistrátu?

    Please sign in to vote.
  • Náplavka Dvořákovo Nábřeží - cykloproužky trpí pod těžkou technikou

    Created by jbohac // 1 thread

    Na náplavce pod Dvořákovým Nábřežím několik měsíců probíhají výkopové práce a instalace nějakých sítí pro kotviště lodí. Kope se mimo cyklistické proužku, ale většina těžké techniky (náklaďáky, bagry) již několik měsíců jezdí a pracují přímo na nich.

    Za tu dobu kvalita dlažby výrazně zdegradovala - hladké dlaždice jsou místy propadlě tak, že na jejich okraji vzniká schůdek někdy až cca 2 cm vysoký, který dokáže kolo pořádně rozhodit.

    Fotky pár takových míst můžete vidět zde: https://drive.google.com/drive/folders/15ueKGd2AdVBlN6cgPnccaM6nk5ORxXOR?usp=sharing

    Bylo by dobré, kdyby oprava aspoň nejhorších míst mohla být součástí probíhající akce.

    Please sign in to vote.
  • Vjetí do průběžného pruhu u Bulhara

    Created by Jenda // 0 threads

    Most přes Bulhara směrem z kopce má od podzimní rekonstrukce čáry udělané tak, že jde skoro udělat zakreslený manévr (injectnout se do průběžného pruhu, protože ten pruh je jakoby víc vlevo a na mostě se rozšiřuje do krajnice - blbě se to popisuje, za provozu to nejde moc fotit a na fotomapě to ještě není, ale když tam pojedete tak to pochopíte :). Kdyby se tomu ještě nepatrně pomohlo trochou barvy, tak by nebylo potřeba nikdy čekat až nahoře padne červená a v autech se objeví díra pro zařazení se (a bylo by to legální). (teď to jde tak ve třetině případů, podle toho jak to zrovna vyjde)

    Please sign in to vote.
  • Stoupací cyklopruh Vodičkova

    Created by MartinŠ // 1 thread

    Vodičkova mezi ul. Lazarská a Karlovo náměstím stoupá na 130 metrech o cca 6 m, ve stoupání by bylo vhodné pro lidi na kole zřídit cyklopruh. Vozovka má šířku cca 8 metrů, opatření by se tak na ulici vešlo v rozložení 1,5–3,25–3,25 m.

    Please sign in to vote.
  • průjezd Pohořelec - Parléřova

    Created by Prom // 2 threads

    Při současné úpravě není možné projet z Pohořelce do Parléřovy ulice, což je zvlášť pikantní vzhledem k tomu, že v ulici Parléřovat začíná vyznačený cyklopruh - hned za značkou zákaz vjezdu. Na kole to nikoho snad nezastaví, ale auta vás tam pak nečekají.

    Please sign in to vote.
  • Úprava čar - aby šlo jet po krajnici

    Created by Jenda // 1 thread

    Pokud chci dodržet předpisy, musím kvůli nakresleným čárám jakoby vyjet do prostředka magistrály a až pak se můžu zkusit zařadit vpravo a přesunout se na (loni rozšířenou) krajnici (červené čára na obrázku). To je poněkud nebezpečné, případně to někdy znamená, že za mnou musí všichni zpomalit na moji rychlost. Přitom z Těšnova je většinou volno a dá se bez problému jet podle zelené čáry.

    Please sign in to vote.
  • Cyklopruh Hybernská

    Created by Petr Papírník // 2 threads

    Dobrý den,

    v Hybernské je cykloobousměrka, to je super, ale ve směru, kam vede motorová jednosměrka, je průjezd na kole docela očistec. Přestože se jedná o ulici vyloženě městského typu v samém centru Prahy, kde by měla auta být vedena k tomu jezdit zde pomaleji, s ohledem na silný provoz chodců, tramvají a ideálně i cyklistů, je zjevná snaha, držet Hybernskou co nejvíc pro auta, aby neměli pocit, že je ostatní městská doprava zdržuje. Ve velké části ulice jsou úplně zbytečně dva pruhy pro auta. A ve směru od Náměstí republiky mají cyklisté pouze vyznačené piktogramy, které žádného řidiče aut nezajímají - projíždí kolem kol dost nebezpečně a před křižovatkou s Dlážděnou kvůli zbytečným dvěma pruhům chybí parkovací místa i jakýkoli prostor pro cyklisty objet stojící auta a zařadit se na ochranné stání před světelnou křižovatkou.

    Správné uspořádání celé Hybernské od Náměstí Republiky až k Opletalově by mělo být následovné - zprava doleva: parkovací pruh, ochranný cyklopruh (stačí klidně užší s úzkou dělící čárou a bez červeného podbarvení), JEDEN pruh pro auta (o něco užší než ten nynější - donutí to auta jezdit pomaleji), parkovací pruh, protisměrný cyklopruh (ten už tam je). Tohle uspořádání by mělo být opravdu úplně po celé délce jednosměrné Hybernské, včetně míst před křižovatkou. Uvědomuju si, že to zpomalí odjezd aut při odbočování doprava na Dlážděnou a do Opletalovy a tím to zbrzdí i auta vyjíždějící po Hybernské k Bulharu, ale to je jen dobře - motoristé by si měli uvědomit, že oblast kolem Senovážného náměstí není určena primárně pro auta, a tak je jen správně, když průjezd skrz ní autem bude pomalý. Aspoň je to bude motivovat sem zajíždět minimálně a využívat co nejvíc jiné druhy pohybu po městě.

    Ono by bylo nejlepší, kdyby Dlážděná byla obousměrně zneprůjezdněna pro auta (kromě dopravní obsluhy) - stejně se tam motají mezi tramvajemi a chodci a stejně je to vyplivne na Senovážné náměstí, kam se mají možnost dostat Opletalovou, takže tenhle průjezd je zbytečný, jen komplikuje dopravu pro tramvaje, ale i auta, co chtějí jet rovně po Hybernské k Bulharu.

    Please sign in to vote.
  • Chybějící cyklopruh na Janáčkově nábřeží před Mostem Legií

    Created by Petr Papírník // 2 threads

    Dobrý den,

    Cyklopruh na Janáčkově nábřeží je skvělá věc, až na to, že nesmyslně končí 150 m řed křižovatkou s Mostem Legií. A řidiči toho zhusta využívají a okamžitě s koncem cyklopruhu se začnou k cyklistům chovat jako k odpadu. Nerozumím, proč není protažen až na křižovatku - Janáčkovo nábřeží je tam dostatečně široké, aby se tam pohodlně vešel.

    Please sign in to vote.
  • Křižíkova: přebytečná značka "cyklisto sesedni z kola"

    Created by jbohac // 0 threads

    Na Křižíkově cca u čísla domu 31 je směrem do centra značka "cyklisto sesedni z kola" spolu se žlutou tabulkou naznačující, že cyklotrasa vede po chodníku.

    Přitom ale před nějakou dobou byla cedule zákaz vjezdu sundána, a cyklisté nahnáni na chodník až úplně těsně před křižovatkou s ulicí Prvního pluku. Na ulici je dokonce až těsně před křižovatky cyklopiktokoridor. Tato, zřejmě zapomenutá, cedule cyklistovi zakazuje po něm jet.

    Please sign in to vote.
  • Vnislavova: hrboly v cyklopruhu

    Created by jbohac // 1 thread

    V cyklopruhu v ulici Vnislavova je na asfaltu velké množství boulí (výstupky cca kruhového půdorysu do průměru cca 15 cm a výšky cca 5 cm). Jsou špatně vidět a mohly by snadno způsobit pád cyklisty.

    Please sign in to vote.
  • Částečně vyřešené: Vodorovné značení v cykloobousměrkách v Karlíně

    Created by Anča // 1 thread

    Obnovit vodorovné značení - dříve byl na vozovce cyklopiktogram, aby řidiči vnímali, že cyklista může jet i proti nim. Svislé značení cyklobousměrky velmi často řidič nezaznamená.

    Prosím o obnovení cyklopiktogramu v alespoň v Křižíkově ulici, kde je největší provoz. Ideální by bylo vyznačení vyhrazeného nebo ochranného pruhu. Zvýší se tím bezpečnosti i komfort jízdy jak pro motoristy, tak především pro cyklisty a také chodce, kteří často při přecházení také o cykloobousměrce nevědí. 

    Please sign in to vote.
  • Stojan „ve stínu" Jungmannova

    Created by MartinŠ // 1 thread

    Navrhuji vznik cyklostojanu v přechodovém stínu na nově zrekonstruované Jugnmannově ulici na Praze 1. Místa tam je dost, jinde po městě už podobné věci vznikají – např. na Praze 7. V lokalitě cyklostání chybí. Stačilo by cca 6 míst.

    Please sign in to vote.
  • Zobousměrnění Na Bojišti pro cyklisty (nyní je dočasně obousměrná)

    Created by Vege // 1 thread

    V ulici probíhá nyní uprostřed výměna vodovodních potrubí. Obě části ulice jsou bez problému obousměrné pro veškerá vozidla, s původním rozložením parkování. 

    Proto je samozřejmé, aby po dokončení oprav byla ulice obousměrná, a to minimálně pro cyklisty. 

    Please sign in to vote.
  • Legalizace Seifertova-Italská

    Created by MartinŠ // 1 thread

    V současné době je kvůli výstavbě budov Churchill rozkopána část chodníku podél Seifertovy (od konce vítkovské drážní stezky) až podél ulice Italská k odbočení k ulici U Rajské zahrady. Líbilo by se mi, kdyby došlo k legalizaci chodníku pro kola, což by umožnilo bezpečné napojení z vítkovské drážní stezky a příjemné stoupání mimo provoz. Nešlo by to ještě nějak zkusit protlačit?

    Please sign in to vote.
  • Chráněné propojení Nuslí a pravobřežní cyklostezky

    Created by MartinŠ // 1 thread

    Pravobřežní cyklostezka A2 a cyklostezka A23 v Nuslích (dále Vršovická) jsou dvě významné a jedny z nejrozvinutějších chráněných cyklostras v centru Prahy. Přesto postrádají bezpečné, alespoň částečně oddělené napojení. Z Nuslí člověk přijede po cyklopruhu a najednou je „vyvrhnut" na pospas hrubé dlažbě, široké silnici s absencí cykloopatření. Právě křížení tak frekventovaných tras by mělo být nejpohodlnější, čemuž křížení A23 a A2 zdaleka neodpovídá.

    Nebál bych se ulici Vnislavova od křížení s Neklanovou směr k Vltavě ubrat pruh a udělat z toho oddělenou cyklostezku s asfaltovým povrchem, bezpečnými přejezdy až k Vltavě, kde cyklista může pokračovat směr centrum, Podolí nebo Smíchov.

    Zároveň dodávám, že se brzy bude rekonstruovat také Vyšehradský železniční most, na vizualizacích se zabývají také jeho okolím, cyklostezka by do návrhu měla být zaimplementována.

    Please sign in to vote.
  • Legalizace chodníku na magistrále mezi B.Němcové a Wenzigovou

    Created by Marek Beneš // 1 thread

    Bylo by super pro kola legalizovat nepříliš frekventovaný chodník podél Sokolské ulice. Nejsou tam žádné aktivní vchody do budovy. Už dnes je tam snížená obruba a existuje sloupek kam by se dala přidat značka pro stezku pro chodce s povoleným vjezdem kol.

    Jedná se o alternativu ulice Ke Karlovu, kde je naprosto šílený povrch.

    Please sign in to vote.
  • Zcykloobousměrnění Blodkova

    Created by Kuco // 1 thread

    Ulice je dosti široká, aut projíždí málo, převážně jen kvůli parkování.

    Návaznost na Ondříčkovu do protisměru je logická, dále se dá jít pohodlně kolem východního okraje náměstí Jiřího z Poděbrad (Milešovská, Řípská, Korunní směr Vršovice atd.)

    Please sign in to vote.
  • Cyklopruh Na Příkopě — odbočení do u. Nekázanka

    Created by Vege // 1 thread

    Přes zaparkovaná auta (vždy těsně k přechodu) nelze odbočit do ulice Nekázanka a situace tak cyklistu zbytečně nutí jet přes pěší zónu na Václavák. Jediná možnost je odbocit přes přechod a jet par metru v protisměru. Řešení musí zajistit dobrý výhled - nyní přes auta, mnohdy i dodávky, není vůbec vidět.

    Cyklopruh je kvůli řadě zaparkovaných vozidel obecně nebezpečný (viz link na starší Issue níže) - lidé na nej vstupují s nulovou ostražitostí (a z vozovky ani nic nevidí), asi s vědomím, ze se jedna o část parkovacích míst nebo chodníku. 

    https://www.cyklistesobe.cz/issues/585-cyklopruh-v-ulici-na-prikope

    Please sign in to vote.
  • Stojan Bělehradská — Billa

    Created by Vege // 1 thread

    Vedle parkovacích zálivů pro auta není jediný stojan na kola (ne jen u Billy, v celé ulici). Na Florenci u Billy stojan je. Cycle-friendliness týdle ulice je katastrofální. 

    Please sign in to vote.
  • Cyklostojan, Poliklinika VFN

    Created by Jirka // 1 thread

    Před fakultní poliklinikou pravidelně stojí zaparkovaná kola (opřená o značku), cyklostojan zde ale citelně chybí. Nutno naplánovat tak, aby nebránil v chůzi a ani parkujícím sanitkám. Možno zahrnout do připravované rekonstrukce náměstí.

    Please sign in to vote.
  • Sjezd ze stezky

    Created by Jenda // 0 threads

    Potěšila by díra ve svodidlech, resp. mezi svodidly a prvním panelem -- ve špičce, když stojí kolona na Nuseláku, ji objíždím po chodníkové stezce, ale na severní straně se není jak dostat zpátky na magistrálu. Můžu buď debilně Lublaňskou a Wenzigovou, nebo přes chodník v Legerově... Ve vyznačeném místě se pravý pruh magistrály poněkud rozšiřuje a zhruba od tohoto místa už se dá objíždět kolona zprava. Takže by ani neměl být problém s napojováním.

    Please sign in to vote.

This map shows all issues, whether points, routes, or areas:

Spinner Please wait…
Back to top